De två första "skoldagarna"

Ja igår så började jag mitt sista år på gymnasiet. Det är faktiskt riktigt sorgligt men samtidigt roligt, men väldigt stressigt då jag verkligen inte vet vad jag vill göra med mitt liv efter studenten. 
 
Igår samlades treorna i aulan där vår rektor höll ett litet "tal" och sen gick med våra klasser till vårt klassrum. Vi fick samma mentorer i år igen och det känns otroligt bra för de är så himla grymma, de bästa, snällaste och schystaste som finns. Robin och Louise, bästa duon. Vi fick även våra skåp igår och jag fick äntligen mitt överskåp! Jag, Elin och Julia hade paktat ihop oss och skulle ta ett snack med våra mentorer efter "lektionens" slut och prata om att vi måste ha överskåp men det behövde vi inte nu!
 
Idag hade vi inte några lektioner heller utan hela klassen samlades vid Gävle tingsrätt där vi skulle vara med under en rättegång a.n.g stöld. Jag trodde det skulle bli mer drama men den åklagade erkände brottet direkt så det tog bara ca 40 minuter hela rättegången, men det hela var väl intressant. 
 
Både igår och idag så har jag sprungit med hundarna när jag kommit hem. Det känns så himla skönt efteråt, men inte medans jag springer för jag har typ ingen kondition tycker jag. Båda gångerna har jag sprungit runt 3 km, jag trodde varje gång att det var mindre men nej, kul det. Jag tänkte kanske fortsätta med detta och även kanske springa på morgonen innan skolan nån dag. Tror inte dock att detta kommer hände varje dag bara nu jag har energi över efter skolan som jag gör det.
 
Det här var igår
 
Det här idag
 

Kommentera här: